неделя, 9 септември 2012 г.

Сладки с локум и маково семе


Необходими продукти:

1 ч.ч. олио;
1 ч.ч. вода;
1 малка щипка сол;
3 ч.ч. брашно;
1 ч.л. сода;
100 гр. локум,
2 супени лъжици маково семе;
За овалване:
150 гр. пудра захар и ванилия

Начин на приготвяне:

Водата и олиото се слагат да заврят. След това се прибавят содата и солта и сместа се отмества от котлона. Прибавя се брашното наведнъж и се бърка с дървена лъжица. Получава се топка тесто, която се оставя да се охлади.


Взимат се топчета тесто и се разстилат леко на дланта. В средата се поставя парченце локум и малко маково семе и се оформя топче. Сладките се подреждат в тава, застлана с хартия за печене.



Пекат на 180 С, докато се зачервят и се изваждат от фурната.


Горещи се овалват в пудрата захар.





5 коментара:

  1. Много апетитно изглеждат. Обожавам сладки неща с локум. :)
    Хубава неделна вечер, Мария! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря, Светлана. Наподобяват арменските сладки. А след като си фен на локумените сладкиши, то ти препоръчвам една лесна рецепта за такъв :
    http://tastywithmaria.blogspot.com/2012/06/blog-post_09.html

    ОтговорИзтриване
  3. Мари, опитах рецептата и много ми хареса. Направих сладките с масло, следващия път ще опитам и с олио. Въобще не предполагах, че този тип сладки се правят толкова лесно и бързо.
    Поздрави от мен :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дени,не ми беше хрумвало досега да заменя олиото с масло :) В семейството ми винаги са приготвяли тази рецепта по този начин. Дори си спомням, че баба ми "гасеше" хлебната сода с дървена пепел и водичка специално за тези сладки. Ще се радвам да ми споделиш как са се получили с маслото.

      Изтриване
    2. Мари, извинявай, чак сега ти виждам отговора. Не забелязах разлика във вкуса на сладките, харесаха ми и по двата начина :-). Може да хвърлиш едно око на моите, вече съм сложила снимки :-)Поздрави и мерси още веднъж за рецептата!

      Изтриване