неделя, 15 декември 2013 г.

Сочни шоколадови кексчета





Необходими продукти:

100 грама краве масло;
200 грама натурален шоколад над 70%;
4 броя яйца;
100 грама пудра захар;
100 грама белени бадеми;
пудра захар за поръсване;
щипка сол,
шушулка стрит кардамон/ може и стрити портокалови корички/

Начин на приготвяне :

Смелете бадемите с блендер на брашно. Разтопете маслото заедно с шоколада на водна баня. Разделете желтъците от белтъците. Разбийте с виличка жълтъците. Белтъците разбийте на сняг като пуснете в тях щипка сол. При непрекъснато бъркане добавете пудрата захар.Намалете миксера на най-ниски обороти и добавете маслено- шоколадовота смес. Прибавете и желтъците.Разбъркайте. Най-накрая добавете бадемовото брашно и подправката. Отново разбъркайте добре. Намажете дъното на купички за брюле с масло и изсипете почти до напълването им шоколадовата смес. Печете на 180 градуса с вентилатор точно 20 минути.



Извадете кексчетата от купичките след като поизстинат. Поръсете обилно с пудра захар.

4 коментара:

  1. Мими, като шоколадови облачета са, страхотни! Много ми напомнят и на суфле (макар да не съм приготвяла все още).
    Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти, Гери ! Твоето присъствие много ме радва :) На пръв поглед, тези кексчета напомнят на суфлето, но не са така капризни;) Суфлето се прави почти без брашно и рискуваш да изгубиш течният център, ако прекалиш с печенето. Та в този смисъл, на тези кексчета печенето им е далеч в повече минути. Та се получи нещо средно между суфле и брауни:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ооо, значи обезателно ще се изпробват. Усещам как ще си спечеля пак много усмивки. :)
      А за присъствието - винаги ми е приятно да се отбивам тук, много нежност и спокйствие ми носи твоето местенце. :)

      И да попитам, докато не съм забравила... Мислиш ли, че ще стане и като голям сладкиш?

      Хубава вечер от мен, Мими! :)

      Изтриване
  3. Гери, когато експериментирах за първи път го сипах в продълговата форма за кейк, на десетата минута погледнах, не беше се навдигнало, бързо добавих бадемови стърготини и счукани орехи отгоре и продължих печенето. Леко се навдигна, понапука се, но нямаше добър вид. На вкус си беше ок, но леко се беше стиклил сладкиша. Препоръчвам в шоличките :)

    ОтговорИзтриване