събота, 8 февруари 2014 г.

Суха баклава с тахан



Както не еднократно съм споменавала, много ми допада турската кухня. Точно там, в Турция, за първи път опитах от тази баклава и при всяко мое ходене си пазарувам от нея. Съвсем случайно, бродейки из групи и кулинарни форуми попаднах на рецепта. И естествено изпробвах. Мнооооого вкусни...

Необходимите ви продукти са :

Кори за баница / баклава/;
Бурканче тахан, аз използвах слънчогледов,че ми придава по-сладък вкус;
Шепа захар,
Разстопено масло в малка чаена чаша;
Две шепи строшени орехи.

Разгърнете корите и всяка една намажете с масло. Слепете ги по пет, като най отгоре намажете с тахан, поръсете със захар и орехи и навийте на стегнато руло. Намажете отгоре пак с масло и нарежете по диагонал, като ги наредите в плитка тава, чийто дъно е покрито с хартия за печене.



Загрейте фурната на двеста градуса и печете до златист загар. В моята фурна времето за печене е 15 минути.

Извадете ги от тавата и поръсете обилно с пудра захар.

2 коментара:

  1. Прекрасна идея... Никога не съм опитвала и определено ме заинтригува. :)

    ОтговорИзтриване
  2. Опитай:) Препоръчвам корите да са специални за баклава :)

    ОтговорИзтриване