събота, 12 април 2014 г.

Охлюви с ориз и свеж лапад.



Обожавам това време на годината. Когато вече пролетта официално е настъпила, но все още има хладни дъждовни сутрини, последвани от слънчеви следобеди. И когато след дъжда има и дъга е прекрасно. Още от детството ми са спомените за набрани охлюви от полето. Е, вече е по-трудно да ги намериш, но пък в двора на свекърва ми има чемшири, в които всяка пролет, по веднъж или два пъти събираме охлюви. Могат да се ядат, натурални, но са много вкусни с пресен лапад. Ето и как ги приготвяше баба ми, майка и свекърва ми и сега и аз :)

Необходими продукти:

30 охлюва;
500 грама пресен лапад;
2-3 стръка пресен лук;
1 стрък пресен чесън;
1 чаена чаша ориз;
4 чаени чаши вода;
сол на вкус;
слънчогледово олио за запържване;
2-3 стръка пресен джоджен.



Начин на приготвяне :

Наберете охлювите и ги постъвете в тава, като ги похлюпите с капак, и така за една нощ. На другата сутрин ги измийте и сварете предварително за 10-минути. На дъното на подходяща тенджера загрейте олиото и запържете лука и чесъна. Последователно поставете листата лапад и ориза. Разбърквайте, докато ориза стане кристален.Добавете охлювите, разбъркайте и добавете водата.Посолете на вкус и похлупете. Оставете да къкри на бавен огън докато ориза омекне. Поръсете с прясно накълцан джоджен и сервирайте !:)



Няма коментари:

Публикуване на коментар