петък, 13 март 2015 г.

Turkish eggs или яйца по турски



Много ястия, характерни за българската национална трапеза, с разновидности, присъстват в кухнята на другите балкански народи. Както не еднократно съм споменавала много ми допада кухнята на Южната ни съседка. Може би защото сходството с нашата кухня е най-близко. Рецептата, която ще ви предложа е любима в нашето семейство, но за да я публикувам, бях провокирана от Тв формата Master Chef Bulgaria. В един от епизодите участниците, борещи се за титлата трябваше да приготвят ястие, в което да използват едно единствено яйце. Хрумна ми, че ако бях участник щях да представя точно тази рецепта.:) Но тъй като не съм, представям я тук . За изпълнението на тази рецепта са ви нужни купички за суфле и още...

Необходими продукти за 6 порции :

6 броя яйца;
200 грама салца от домати;
1/2 глава ситно скълцан лук;
1 скилидка чесън;
1/2 кофичка кисело мляко/ 200/ грама;
сок от 1/2 лимон;
зехтин;
лют червен пипер;
щипка кимион;
сол на вкус.

Начин на приготвяне :

Започнете първо с доматеният сос. В дълбок тиган поставете 1-2 супени лъжички зехтин. Загрейте и запържете лука, след което добавите салцата и пипера. Заврете около 5 минути на умерен котлон. Идва ред на соса с кисело мляко. Смачкайте чесъна, посолете, добавете лимонов сок и киселото мляко и разбъркайте до еднородна смес. Подгответе купичките, като разпределите първо доматеният сос в тях, добавете по две супени лъжици от млечният сос и останалото количество разпределете по равно до изчерпване. С помощта на нож направете тире във всяка купа. Поставете по едно яйце, посолете го и залейте със зехтин. Печете при температура 220 градуса от 8 до 10 минути в зависимост дали искате яйцето да е ровко или по- твърдо. Сервирайте с магданоз и пресен чесън. Да ви е сладко :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар